Amb la revolució burgesa de França es crea el model d'escola actual. La revolució es porta a terme per canviar la manera de viure. S'inicia a França amb una crida de suport als camperols perquè pugui accedir al govern la república.
ROUSSEAU
Francès que reflexiona sobre com educar als nens/es. Observa a cadascun dels infants que té al davant, els hi coneix, condueix i acompanya en el camí de l'educació.
CONDORCET
Francés que es va entusiasmar per la cultura. Volia que aquesta arribés a tothom. Era una novetat total. Anteriorment l'educació era individual, posteriorment va passar a ser instrucció universal.
SCHILLER/GOETHE
Alemanys romàntics, no eren tant racionalistes. Els hi agradava l'art, la música i el teatre.
Lligaven la raó i l'emoció.
- InstruccióForma part de l'ensenyament. Ensenyar a llegir, sumar, restar, escriure, multiplicar, dividir, etc.Format per un component repetitiu.
- EnsenyamentPresentar i mostrar l'ensenyament.
- EducacióConforma el tot, l'escola també hi col·labora. És una funció de la família, la societat, l'escola, els medis de comunicació, etc.
- Ensinistrament i domesticació → repetició.
- Didàctica → ciència d'ensenyar.
NAPOLEO
- Despotisme il·lustrat. - Uniformització.
- Institució escolar. - Centralisme.
Agents de comunicació, cultura i educació → casa, escola i mitjans de comunicació.
Institució escolar → amb finalitats compartides. Vol ensenyar.
El resultat de l'ensenyament és l'aprenentatge.
El resultat de l'educació és la formació.
La pedagogia és molt més que la didàctica. Marca les finalitats i orientacions per a cadascun dels alumnes segons les seves necessitats.
La metodologia es pot aplicar a la didàctica. Tracta quin és el mètode adequat per a cada ciència.
En el decurs de la historia apareixen dues orientacions:
- Padeia:Iniciació a la cultura, per mitjà de la gimnàstica i la música.
- Arts liberals:Belles arts (filosofia, observació, etc).
Cada cop hi ha més ciutadans que coneixen les arts liberals, arts científiques per als il·lustrats.
Pervivència de les dues orientacions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario